یخچال فریزر بکو نکات و تعمیر آن در کرج
نوشته شده توسط : lg

یخچال فریزر بکو نکات و تعمیر آن در کرج

عملکرد سیستم سرد کننده

زمانی که کمپرسور یخچال شروع به کار می کند، گاز سردشده درون کمپرسور و مدار، با فشار زیاد به محفظه اوپراتور ارسال می شود. این گاز در محفظه سردخانه گرمای درون آن را گرفته خودش گرم می شود. با مکش کمپرسور، این گاز مجددا از محیط سردخانه خارج و به رادیاتور که در پشت یخچال قرار دارد می رود. گاز در آن جا سرد می شود و دوباره از طریق کمپرسور به گردش در می آید. این کار به طور مرتب تکرار می شود تا محیط سردخانه به دمای مورد نظر برسد.

پس در واقع  یخچال بکو گرمای مواد درون خود را می گیرد و به محیط اتاق منتقل می کند و از این طریق مواد درون آن خنک می شود.

برفک زدن یخچال فریزر بکو

زمانی که هوای گرم از اطراف یک جسم سرد عبور می کند، هوایی که در تماس با جسم سرد است کمی از نم خود را به حالت قطرات آب از دست می دهد. هر چه نم هوا زیاد باشد، تفاوت دمای بین هوا و جسم فوق نیز بیشتر می شود و سرعت تشکیل قطرات آب افزایش پیدا می کند.

جایخی یا سردخانه و صفحاتی که نقش خنک سازی را به عهده دارند سرد هستند، زمانی در یخچال بکو باز شود و یا غذای گرم داخل یخچال بکو قرار داده شود، مقداری هوای گرم وارد یخچال بکو می شود. همان طور که قبلاً گفته شده، مقداری از رطوبت این هوا به حالت آب و کمی به صورت لایه هایی از برفک و یا یخ در قسمت سردخانه ظاهر می شود. این برفک عمل تبادل حرارتی بین بدنه سردخانه و هوا درون یخچال بکو را دچار ایراد خواهد کرد و سبب خواهد شد که یخچال به خوبی کار نکند.

امروزه در بیشتر یخچال ها بکو تدبیرهایی اندیشیده اند که با ابزار های مختلف، این برفک ها به طور اتوماتیک از بین بروند که حتماً نام بعضی از آنها را زیاد شنیده اید: نوفراست و دیفراست.

یخچال فریزر

نوفراست یا دیفراست یخچال فریزر بکو

یخچال های نوفراست (No Frost) یا بدون برفک بکو یخچال هایی هستند که طوری طراحی می شوند که اصلاً برفک نزنند. برفک نزدن یخچال ویژگی خوبی است، اما یک یخچال نوفراست واقعی خیلی هزینه بالایی دارد. متاسفانه بسیاری از یخچال های بکو موجود در بازار که به اسم نوفراست و با قیمتی بالاتر عرضه می شوند، در کار برفک می زنند.

یخچال های دیفراست (Defrost) یخچال هایی بکو هستند که برفک گیری آنها به حالت دستی انجام می شود، یعنی هر وقت برفک آنها زیاد شد، باید مثلاً دکمه برفک گیری را فشار داد تا برفک آن آب شود. این یخچال ها قیمت مناسب تری دارند و به علت آن که اجزای آنها در دسترس است، در صورت خراب شدن، تعمیر آنها نیز بسیار راحت تر است.

بعضی از یخچال ها مثل یخچال های برفاب، از نوع دیفراست اتوماتیک هستند، یعنی علاوه بر آن که مزیت های سیستم دیفراست  را دارند، خودشان نیز به طور دایمی برفک را آب می کنند و برفک آب شده از طریق یک لوله خروجی به ظرف تبخیر در بالای موتور منتقل می شود. با گرمای موتور این آب تبخیر و موتور نیز خنک می شود. در صورت نگهداری مناسب، استفاده از این یخچال ها راحت و قیمت آن ها مناسب است.

 




:: برچسب‌ها: تعمیرات یخچال صادقیه , تعمیر لوازم یخچال , تعمیر و نگهداری یخچال , تعمیر یخچال جنوب تهران , تعمیر یخچال با ضمانت , تعمیر یخچال در شهرک غرب , تعمیر یخچال در منزل , تعمیر یخچال شهریار , تعمیرات یخچال حرفه ای , تعمیر یخچال گوهردشت , تعمیرات تخصصی یخچال , تعمیر یخچال نارمک , تعمیر یخچال هشتگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: